Sprawozdanie Burmistrza o pracach organu wykonawczego za okres od 1 października do 31 grudnia 2014
SPRAWOZDANIE BURMISTRZA
o pracach organu wykonawczego za okres od 1 października do 31 grudnia 2014
a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
Na sesji w dniu 30 października 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXXIX/252/14 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Dąbrowa Białostocka na lata 2014 - 2024:
a. dokonano zmiany załącznika nr 1 i 2,
b. wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
c. wejście w życie z dniem podjęcia
d. przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
2. Uchwała Nr XXXIX/253/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
a. zmniejszono plan dochodów i wydatków o kwotę 750.506 zł,
b. dokonano zmian w załączniku nr 3 i 5 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,
c. wejście w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego
d. przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
3. Uchwała Nr XXXIX/254/14 w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2014 rok:
a. ustalono stawki podatku od nieruchomości obowiązujące na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka
b. wejście w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego nie wcześniej jednak niż z dniem 1 stycznia 2015 r.
c. przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
4. Uchwała Nr XXXIX/255/14 w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych:
Uchwała została unieważniona przez RIO.
5. Uchwała Nr XXXIX/256/14 w sprawie stawki opłaty targowej:
- ustalono stawki opłaty targowej obowiązujące na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka,
- wskazano inkasenta opłaty targowej,
- uchylono § 6 ust. 3 uchwały
6. Uchwała Nr XXXIX/257/14 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych:
a. ustalono stawki podatku od środków transportowych obowiązujące na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka
b. wejście w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego nie wcześniej jednak niż z dniem 1 stycznia 2015 r.
c. przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
7. Uchwała Nr XXXIX/258/14 w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Komunalnego Biebrza:
Uchwała została podjęta przez Radę i przekazana do Związku Komunalnego Biebrza.
8. Uchwała Nr XXXIX/259/14 w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Dąbrowa Białostocka:
Zmieniono zapis § 19 ust. 1., dotyczący dodatku za klasy łączone poprzez doprecyzowanie że dodatek dotyczy wszystkich szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dąbrowa Białostocka.
Na sesji w dniu 1 grudnia 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr I/1/14 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej:
Na Przewodniczącego Rady Miejskiej wybrano Radnego Jarosława Budnika. Uchwała została przesłana do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
2. Uchwała Nr I/2/14 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej:
Na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej wybrano Radnego Stanisława Grajewskiego. Uchwała została przesłana do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
3. Uchwała Nr II/3/14 w sprawie ustalenia liczby i rodzajów stałych Komisji Rady Miejskiej:
Rada Miejska ustaliła 3 stałe komisje Rady:
- Komisja Rewizyjna
- Komisja Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa
- Komisja Gospodarczo – Finansowa
4. Uchwała Nr II/4/14 w sprawie wyboru Przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej :
Na Przewodniczących Komisji wybrano:
Rewizyjna – Pawła Mojżuka
Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa – Elżbietę Adamowicz
Gospodarczo – Finansowej – Beatę Krzywicką.
5. Uchwała Nr II/5/14 w sprawie ustalenia składów osobowych stałych Komisji Rady:
Ustalono składy osobowe komisji:
Komisja Rewizyjna:
1) Mojżuk Paweł
2) Jedliński Tadeusz
3) Hrynkiewicz Antoni
4) Rogińska Agnieszka
5) Szachułowicz Grzegorz
Komisja Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa:
1) Adamowicz Elżbieta
2) Jackiewicz Ewelina Weronika
3) Kowalczuk Andrzej
4) Chodziutko Paweł
5) Raducha Halina
Komisja Gospodarczo - Finansowa:
1) Krzywicka Beata Anna
2) Grajewski Stanisław
3) Żadziłko Adam
4) Dziełak Marcin
6. Uchwała Nr II/6/14 w sprawie ustalenia składu liczbowego i osobowego Komisji Statutowej:
W skład Komisji Statutowej weszli Radni:
1. Chodziutko Paweł
2. Jackiewicz Ewelina Weronika
3. Krzywicka Beata Anna
4. Paweł Mojżuk
5. Antoni Hrynkiewicz
7. Uchwała Nr II/7/14 w sprawie ustalenia wysokości miesięcznej diety przysługującej Radnemu:
Uchwała została podjęta i przekazana do realizacji do referatu Finansowego Urzędu Miejskiego.
Na sesji w dniu 19 grudnia 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała III/8/14 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Dąbrowa Białostocka na lata 2014 - 2014:
- dokonano zmiany załącznika nr 1 i 2,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
- wejście w życie z dniem podjęcia
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
2. Uchwała Nr III/9/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- zwiększono plan dochodów o kwotę 836.373 zł, zmniejszono plan wydatków o kwotę 86.373 zł,
- dokonano zmian w załączniku nr 3, 4 i 5 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok
- wejście w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
3. Uchwała Nr III/10/14 w sprawie zmiany uchwały w sprawie opłaty targowej:
- dokonano zmiany w § 6 ust. 3 uchwały
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
- wejście w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego nie wcześniej jednak niż z dniem 1 stycznia 2015 r.
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
4. Uchwała Nr III/11/14 w sprawie zmiany uchwały w sprawie emisji obligacji oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu:
- dokonano zmiany wartości obligacji przypadającej na rok 2014 przesuwając emisję na rok 2015 o wartości 150 000 zł,
- wejście w życie z dniem podjęcia,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
5. Uchwała Nr III/12/14 sprawie zmiany uchwały w sprawie emisji obligacji oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu:
- dokonano zmiany wartości obligacji przypadającej na rok 2014 przesuwając emisję na rok 2015 o wartości 600 000 zł,
- wejście w życie z dniem podjęcia,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
6. Uchwała Nr III/13/14 w sprawie ustalenia wykazu wydatków, którem nie wygasają z końcem roku budżetowego 2014:
- ustalono wykaz wydatków,
- wejście w życie z dniem podjęcia,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
7. Uchwała Nr III/14/14 w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania oraz ustalenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w zakresie dożywiania w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na rok 2015:
Uchwała została opublikowana 24 grudnia 2014 r. i przyjęta do realizacji.
8. Uchwała Nr III/15/14 w sprawie ustanowienia programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na rok 2015:
Uchwała została opublikowana 24 grudnia 2014 r. i przyjęta do realizacji.
9. Uchwała Nr III/16/14 w sprawie zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej przyznawane pod warunkiem zwrotu w części lub całości w ramach realizacji zadań własnych gminy:
Uchwała została opublikowana 24 grudnia 2014 r. i przyjęta do realizacji.
10. Uchwała Nr III/17/14 w sprawie aktualizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006 – 2016:
Uchwałę przyjęto do realizacji.
11. Uchwała Nr III/18/14 w sprawie uchwalenia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015:
Uchwała została podana do publicznej wiadomości i przyjęta do realizacji.
12. Uchwała Nr III/19/14 w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych:
Ustalono wysokość opłaty w kwocie 100 zł za każdy dokonany wpis do rejestru dla osób zainteresowanych prowadzeniem żłobków lub klubów dziecięcych.
13. Uchwała Nr III/20/14 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Dąbrowy Białostockiej:
Uchwała została podjęta i przekazana do realizacji przez ref. Finansowy.
Na sesji w dniu 30 grudnia 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr IV/21/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- zmniejszono plan dochodówi wydatkówo kwotę 91.612 zł,
- wejście w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
2. Uchwała Nr IV/22/14 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na rok 2015:
Program został uchwalony i przyjęty do realizacji przez Komisję oraz organizacje i instytucje współpracujące.
3. Uchwała Nr IV/23/14 w sprawie ustalenia dni i godzin przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady:
Przewodniczący Rady Miejskiej przyjmuje interesantów raz w tygodniu, tj. w piątek w godz. 15:00 – 17:00.
Referat Finansowy:
wydano:
- 59 decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych,
- 8 decyzji w sprawie ulg,
- 63 decyzje wymiarowych,
- 682 zaświadczenia i informacje w sprawach podatkowych
- wysłano 479 upomnień,
- 62 postanowienia w sprawach podatkowych,
- 59 tytułów wykonawczych,
- 77 wpisów do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,
- 4 decyzje w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Promocji:
W wykonaniu Uchwały Nr VIII/61/11 Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Dąbrowa Białostocka oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas określony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieokreślony - sporządzono notarialne umowy sprzedaży 4 nieruchomości o powierzchni 0,9465 ha uzyskując kwotę 16.656,90 zł.
Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej w dniu 5 września 2014 r. podjęła Uchwałę Nr XXXVIII/250/14 w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Gen. Sulika.
Po upływie 30 dni od podjęcia uchwały, zgodnie z art. 104 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2014 r. poz. 518, poz. 659, poz. 906). Uchwałę przesłano wszystkim uczestnikom postępowania scaleniowego, informację opublikowano na stronie internetowej Urzędu i ogłoszono w prasie lokalnej. Przekazano również do Starostwa Powiatowego w Sokółce w celu ujawnienia nowego stanu prawnego w katastrze nieruchomości, a także do Sądu Rejonowego w Sokółce IV Wydziału Ksiąg Wieczystych w celu dokonania zmian w księgach wieczystych.
Inne działania:
1. Sprzedaż lokali mieszkalnych – sprzedano na rzecz najemcy 1 lokal mieszkalny w Dąbrowie Białostockiej o powierzchni użytkowej 36,84 m2 za kwotę 41.491,8 zł.
2. Podano do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia na okres do 3 lat położonych w obrębie 001 Dąbrowa Białostocka oraz Kamienna Stara.
3. Wystąpiono do Starosty Sokólskiego o wprowadzenie zmian w operacie ewidencji gruntów w 8 obrębach geodezyjnych w związku z przeprowadzoną aktualizacją użytków i gleboznawczą klasyfikacją gruntów 33 działek tzw. mienia wiejskiego.
4. Wystąpiono do Wojewody o potwierdzenie prawa własności 5 nieruchomości o pow. 0,67 ha zajętych pod drogi.
5. Wystąpiono do Sądu Rejonowego w Sokółce o zasiedzenie nieruchomości położonej w obrębie Reszkowiec ozn. nr geod. 132/1 o pow. 1,2816 ha zajętej pod drogę, gdyż brak jest dokumentów własności Skarbu Państwa.
Ilość wydanych decyzji:
1. w zakresie podziałów nieruchomości: wydano 11 decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości przeznaczonych pod poszerzenie drogi gminnej w obrębie 3 Dąbrowa Białostocka. W wyniku podziału 35 działek o powierzchni 0,4642 ha przeszło na własność Gminy;
2. rozgraniczenie nieruchomości – na wniosek osoby fizycznej wszczęto postępowanie rozgraniczeniowe w celu ustalenia przebiegu granic nieruchomości położonych w obrębie Grzebienie.
3. zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości – wydano 124 decyzje;
4. wydano 6 zaświadczeń o powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego dla nabywców gruntów rolnych.
Działania dodatkowe:
1) Przygotowano i przekazano do archiwum zakładowego 192 tomy akt w tym 113 tomów akt kategorii A.
Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej:
1. Działania inwestycyjne
a) kontynuowane:
- budowa przepustu i osadnika w ciągu ul. Armii Krajowej w Dąbrowie Białostockiej
c) zakończone
- modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Białostockiej
- przebudowa drogi Kamienna Nowa – Kamienna Stara
- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Małyszówka i Wojska Polskiego
- remont świetlicy wiejskiej w Grzebieniach
- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Armii Krajowej
- budowa sieci wodociągowej w ulicy Armii Krajowej i Gen. Sulika
- płuczka piasku w oczyszczalni ścieków
2. Ilość wydanych decyzji
- decyzje o umieszczenie urządzeń w pasie drogowym nie związanych z funkcjonowaniem drogi - 5
- decyzje o dodatkach mieszkaniowych szt. - 221
- decyzje o dodatkach energetycznych szt. - 70
- decyzje o warunkach zabudowy szt. – 8
- zaświadczenie o przeznaczeniu działki szt. - 44
3. Zatrudnienie pracowników:
W ramach robót publicznych było zatrudnionych:
- 4 pracowników do 14 listopada 2014 r.
- 2 pracowników do 25 listopada 2014 r.
Referat Spraw Obywatelskich:
- decyzje w sprawie wymeldowania z pobytu stałego - 0
– wymeldowania – 50
z pobytu stałego – 49 osób
wymeldowanie za granicę (emigracja) -1
– zameldowania na pobyt stały - 18
z poza gminy – 2
na terenie gminy (przemeldowanie) –15
cudzoziemców –1
– meldunek czasowy – 33 w tym:
cudzoziemców –1
– przyjęto zawiadomień o meldunku czasowym w innej gminie naszych mieszkańców - 45
zmieniono stan cywilny dla 50 osób
wprowadzono:
– zgonów – 41
– Urodzeń – 27
– Małżeństw - 25
– nadano nr PESEL – 27
– unieważniono dowodów osobistych - 27
– wprowadzono do elektronicznej bazy ewidencji ludności zmiany dowodów osobistych – 227
– zweryfikowano kart KOM – 38
– skopiowano i wysłano plików do TBD – 26
– wydano zaświadczeń o stanie rodzinnym – 4
– udostępniono danych osobowych instytucjom i jednostkom budżetowym - 64
– udostępniono danych osobowych osobom prywatnym – 47
wysłano zawiadomień:
– dla Urzędu Skarbowego o zgonie – 41
– o zgłoszeniu zmiany do szkół – 3
– wystawiono zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały - 2
– wystawiono i wysłano zawiadomień o pobycie czasowym innym gminom – 44
– wystawiono dane osobowe dla organu nowego miejsca pobytu stałego - 35
Biuro Dowodów Osobistych
- złożono 245 wniosków o wydanie dowodu osobistego
- liczba wydanych dowodów osobistych 251
- udzielono 18 odpowiedzi na pisma z zakresu wydawania dowodów osobistych
- skasowano 37 dowodów osobistych z powodu zgonu
- wysłano 16 kopert dowodowych
- wysłano 17 imiennych zapotrzebowań na koperty dowodowe.
- przeprowadzono i sporządzono rejestr mężczyzn na potrzeby kwalifikacji wojskowej – 100 osób
- przeprowadzono i sporządzono rejestr kobiet na potrzeby kwalifikacji wojskowej – 67 osób
Urząd Stanu Cywilnego:
1. Wydano decyzji ogółem - 15
- o umiejscowieniu aktu zagranicznego - 7
- o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego - 7
- o sprostowaniu aktu stanu cywilnego - 1
2. Wpisano na podstawie wyroku sądowego w aktach małżeństw wzmianki o rozwodzie z przekazaniem do ewidencji ludności - 4
3. Wydano zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - 2
4. Sporządzono aktów małżeństw -14
5. Sporządzono aktów zgonów - 45
6. Sporządzono aktów urodzeń – 5
7. Wysłano zgłoszenia urodzenia dziecka do innego USC - 4
8. Dokonano przypisków o zawarciu małżeństwa lub zgonu -286
9. Wydano odpisów aktów stanu cywilnego ze zbiorów archiwalnych - 446
10. Potwierdzono dane na wnioskach o wydanie dowodu osobistego - 241
11.Wysłano zawiadomienia do Urzędów Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych do innych miejscowości o zmianach w aktach stanu cywilnego - 31
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej;
1. 1. wydał 1124 decyzje, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej - 417,
b) w zakresie świadczeń rodzinnych – 665,
c) w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 42
2. wydał 51 zaświadczeń, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej – 25
b) w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 26
3. udzielił 1672 godziny usług opiekuńczych dla 16 podopiecznych,
4. udzielił 248 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla 1 osoby z zaburzeniami psychicznymi.
We wskazanym okresie oprócz działań wynikających z podjętych decyzji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej podejmował dodatkowe działania w postaci:
1. świadczenia pracy socjalnej 163 rodzinom o liczbie osób 471,
2. świadczenia specjalistycznego poradnictwa:
a) prawnego - 19 rodzinom,
b) psychologicznego - 60 osobom (60 porad),
c) asystenta rodziny – 15 rodzinom (501 godzin),
3. współpracy z komornikami sądowymi w zakresie zaliczki alimentacyjnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzonego postępowania wobec 24 dłużników alimentacyjnych,
4. współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w 12 sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
5. wszczęcia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym:
- wystosowania zawiadomień o terminie przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego (17) oraz przeprowadzeniu wywiadów alimentacyjnych wraz z odebraniem oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych (13),
- zawiadomienia organów właściwych wierzycieli o wynikach prowadzonego postępowania wobec dłużnika alimentacyjnego (12),
- złożeniu wniosku do Prokuratury o ściganie dłużnika alimentacyjnego za przestępstwo z art. 209 Kk.,
- wystąpienia do właściwego w sprawie Starosty z wnioskiem o zatrzymanie dłużnikowi alimentacyjnemu prawa jazdy,
- wystąpienia do właściwego Urzędu Pracy w sprawie aktywizacji zawodowej dłużników alimentacyjnych (11),
- wystąpienia do organów dłużnika z wnioskiem o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych (12),
- wystawienia dłużnikom alimentacyjnym informacji o przyznaniu wierzycielom świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz o stanie zadłużenia (28),
- złożenia wniosków o udzielenie informacji do Krajowego Rejestru Karnego (2),
- złożenia wniosku do właściwego Sądu o ustanowienie kuratora dla dłużników alimentacyjnych nieznanych z miejsca pobytu (1),
- wszczęciu postępowań i wydaniu decyzji w sprawie zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności powstałych z tytułu wypłaconych wierzycielowi świadczeń z funduszu alimentacyjnego (70),
- wystawieniu upomnienia w sprawie zwłoki spłaty należności powstałych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego (49),
- skierowaniu do właściwego urzędu skarbowego tytułu wykonawczego w stosunku do dłużników alimentacyjnych nie wywiązujących się z obowiązku zwrotu należności powstałych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego (21),
6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 43 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,
7. realizacji 40 kontraktów socjalnych w ramach projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra – aktywizacja społeczno – zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zorganizowaniu:
- szkolenia zawodowego: „Kurs prawa jazdy kat. B” - 60 godzin (19 osób),
- szkolenia zawodowego: „Stylizacja paznokci” – 60 godz. (7 osób),
- szkolenia zawodowego: „System zarządzania magazynem – magazynier” - 80 godzin (8 osób).
8. pozyskaniu w ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Pomocy Rodzinie „Droga” w Białymstoku świątecznej pomocy żywnościowej dla 28 osób uczestniczących w projekcie systemowym,
9. pozyskaniu 2.555,00 kg żywności w ramach programu PEAD i przekazaniu jej 350 osobom z terenu Gminy,
10. udziału 11 pracowników Ośrodka w 10 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
Burmistrz
Romuald Gromacki
Metryka strony